Sa neskrivenim iščekivanjem i vjerom u poslovni uspjeh želimo Vam predstaviti novi brend u području ugostiteljstva i zabave Ritam grada - „The image of the city" kao jedinstveni projekt koji je iz temelja osmišljen da bi ujedinio interese svih interesnih skupina, dionika (stakeholders) i ključnih sudionika (key constituents); javnost, medije, zaposlenike, dobavljače, građane, Grad Zagreb kao „lokus" i kao nadležnu instituciju .... Na koncu svi smo izravno i neizravno povezani s ovim projektom unutar šireg poslovnog i potrošačkog okruženja.
U pažljivo ispisivanje nove formule za postizanje svih željenih efekta uključili smo puno ljudi različitih profila i osigurali komercijalizaciju kapaciteta kojeg posjedujemo, kako bi ga predali na korištenje sugrađanima i gostima našeg grada. Stvoren je novi, prostrani, višenamjenski prostor za uživanje u zabavi, druženju, gastronomiji i tradicionalnom ispijanju kava na jedinstvenoj dominirajućoj poziciji na glavnom trgu hrvatske metropole – Trgu bana Jelačića u Zagrebu.
Upravo smo dovršili najvažniju prvu fazu projekta, a to je preuređenje i proširenje ugostiteljskog objekta. Za one koji nisu upućeni u aktualne prilike u ugostiteljskom biznisu, naglašavamo da je ta prva faza mnogo sadržajnija od onog što na prvi pogled imponira kao građevinski pothvat. Zapravo, radi se o iznimno osjetljivom i važnom oblikovanju vizualnog imidža i cjelokupnog izgleda, a to je ono što se danas u svijetu naziva „uređenje tvrtke – decorating company" (a ne samo objekta!). Američki je sud odlučio da se dekoracije, meniji, izgled i stil usluge mogu patentno zaštititi kao „uređenje tvrtke".
Naša je formula prepoznavanje marketinške prilike, odabir i vrednovanje ciljanih tržišnih segmenata koje nam pruža lokacija ugostiteljskog objekta i pozicioniranje naših usluga na ugostiteljskom tržištu. Naravno položaj, kapacitet, izgled, ljudski resursi i vlastiti poslovni koncept omogućavaju nam slojevitu segmentaciju, pristup brojnim tržišnim skupinama i okrenutost zadovoljavanju njihovih prohtjeva.
Geografska segmentacija u našem slučaju ima obrnuti smjer. Umjesto da se bavimo privlačenjem gostiju na manje ili više dislocirane pozicije na području grada - što je slučaj s većinom konkurentskih objekata, naša lokacija i pozicija u strogom epicentru movinga i zabave hrvatske metropole, mjesto je gdje se inercijom slijevaju turisti, diplomati i poslovni gosti sa svih strana svijeta. Stoga je jedna od naših prioritetnih zadaća „unutarnji marketing" što znači da ćemo osposobiti naše zaposlenike za pružanje visokokvalitetne usluge bez obzira s koje nam geografske duljine ili širine dolazi gost.
Uspostavit ćemo uslužnu kulturu koja podržava optimalno usluživanje klijenata i okrenut ćemo strukturu organizacije naglavce.
Struktura naše organizacije orijentirana je na uslugu:
U djelatnosti ugostiteljstva zaposlenici su ključni dio proizvoda i marketinškog miksa. Prvi je zadatak u poslovanju tvrtke „stvoriti svoje klijente". Potrošači u ugostiteljstvu kako to navodi „1 to 1 magazine" ne gledaju samo cijenu, već kvalitetu proizvoda i usluge. Mjerilo za uspjeh je „vrijednost isporučena klijentu" i njegovo zadovoljstvo iznad njegova očekivanja.
Kontinuirano visok protok različitih skupina ljudi na Trgu bana Jelačića daje nam još jedan snažan alat za odabir ciljanih segmenata, a to je „psihografska segmentacija". Ona dijeli naše potencijalne goste na različite podgrupe prema društvenom sloju, načinu života ili karakteristikama osobnosti.
Stoga je objekt osmišljen kao višenamjenski. S lakoćom se mijenja i dopunjava namjenu te prema potrebi može poslužiti u svrhu raznovrsnih događanja; promocije, modne revije, presice, prigodnog domjenka ili gradske svadbe (segmentacija prema posebnim prilikama).
Tijekom jutarnjeg poslovanja pružat ćemo specijaliziranu uslugu doručka. Za vrijeme poslijepodneva pružat ćemo usluge toplo hladnih obroka i napitaka. Noćno je poslovanje vrijeme zabave i uključuje usluge točenja alkoholnih i bezalkoholnih napitaka.
U Zagrebu ćemo pristupiti i VFR segmentu (visiting friends and relatives-sve one koji posjećuju prijatelje i rodbinu u našem gradu). Taj se segment informira usmenom predajom, putem informativnih centara, TV-a, radija i tiska. Jasno je da će naš marketing pristupiti dodatnom oglašavanju i promidžbi, osobito organiziranjem posebnih događanja koji su za ovaj segment gostiju atrakcije koje ispunjavaju njihov posjet rodbini i prijateljima u glavnom gradu. Stoga nam je za imidž lokala i prenošenje marketinških poruka iznimno važno znanje lokalnih stanovnika-naših sugrađana o nama i događanjima koje priređujemo, jer su oni njihov najbolji izvor informacija.
Kod ciljanih segmenata nastojat ćemo postići status redovitih korisnika naših usluga. Analitičari marke Burger King navode da jaki korisnici dolaze češće, troše više i upoznati su s restoranom.
Imidž lokala već je podržan snažnom komunikacijskom potporom putem otvorene internetske linije i screen tehnologije, što će postati dodirnom točkom urbanog i stvarnog sa virtualnim i zabavnim. Tehničko-tehnološke preduvjete ovakvom imidžu lokala postigli smo odabirom jednog između dva vodeća svjetska proizvođača u mobilnoj komunikaciji.
Dizajn unutrašnjosti lokala primjeren je ekskluzivnoj lokaciji objekta, istovremeno je usmjeren na efekt doživljaja prostora i grada zajedno, a potom evociranja i pamćenja tog doživljenog iskustva.
Unutrašnjost lokala odražava siluetu grada Zagreba koja se proteže kroz cijeli prostor lokala.
Na taj su način željeni ili ciljani imidž postale naoko povezane slike grada Zagreba ili njegov „imagebility" oslikan na zidovima lokala koji okružuju šank zatvarajući kut veći od 180 stupnjeva.
Slike istaknutih orijentira i znamenitosti grada, njegova čvorišta, poznate ceste ili obični objekti i stambene zgrade miješaju se na podlogama zidova i stvaraju različite vizualne oblike. Kaleidoskop lokala efektno završava nešto uvećanom i svjetlosno istaknutom slikom Zagrebačke katedrale iza koje i doslovno stoji živa-stvarna katedrala.
Inače slika čovjekove okoline rezultat je dvosmjernog procesa između promatrača i njegove okoline. Stoga je naš prvi zadatak bio pronaći javnu sliku, tj. zajedničku mentalnu sliku koju u sebi nose brojni stanovnici, ali i posjetitelji našeg grada. Studija brendiranja ne rukovodi se pojedinačnim različitim shvaćanjima, nego shvaćanjima pojedinih homogenih grupa, naših potencijalnih potrošačkih skupina. Ono što je bilo važno za urbaniste, kako ih zovu „mikseri fizičke gradske sredine" koji su s obzirom na ta shvaćanja oblikovali izgled grada, bilo je važno i nama kako bi, ne samo preuzeli image grada i oslikali unutrašnjost lokala, već ga utkali u sami doživljaj prostora.
Stvarajući efekt kaleidoskopa krajnji smisao ovih „slika grada" je „wayfinding"- pronalaženje pravog puta do srca i duše grada, do njegova identiteta preko pouzdanog jamca - reprezentanta grada, lokala koji pruža „The image of the city". Napokon svi navedeni vizualni elementi, virtualni i stvarni, podržani su našim konceptom doživljaja urbanog krajolika u kojem posjetitelji i gosti kao i svi mi, zapravo stvaramo mentalne, na iskustvu stvorene mape grada umjesto one kartografske.
Kognitivne mape su prirodni, čovjeku prirođeni sustav organizacije informacija koji integriraju sve njegove moždane funkcije kao što su osjećaj za riječi, glazbu, slike, logiku, boje i odnose u prostoru.
Upravo je želja da Ritam grada i njegov „The image of the city" bude upečatljivo i pamtljivo mjesto za građane i posjetitelje grada.
Sve navedeno pokazuje da smo osmisli projekt koji će podignuti ugostiteljsku uslugu na višu razinu, te zadovoljiti i premašiti očekivanja klijenata, dobavljača, investitora i partnera.
Direktor projekta je Željko Dodder - Zela